1 Mart 2009 Pazar

mersin'de müthiş maç


Bugün saat 13.30′da Yükselme Grubu’nda Mersin İdmanyurdu-Tarsus İdmanyurdu karşı karşıya gelecek..Bir tarafta 13 puanla lider Mersin İY,diğer tarafta 12 puanla ligde ikinci sırada yer alan Tarsus İY…

İki takımın da birçok maçını canlı olarak stadyumdan çoğu zamanda tv’den maç özetlerini izledim.Öncelikle Tarsus takımından başlamak istiyorum.Geçen hafta Tarsus’un maddi sıkıntıları ve idmanlara çıkmayan oyuncuları sebebiyle,futbolcuların sahadaki motivasyonlarını görmek istedim ve maçın geniş özetini seyrettim.Tarsus neredeyse tamamen yedek Körfez’i 4-0 ile geçerken,maç 10-0′da olabilirdi.Maç boyu Körfez takımının bir tane atağı oldu.Mersin maçı ile ilgili beni ilgilendiren ise Körfez’e 4 atan,10 atabilecek Tarsus değil.Sonuçta eksik Körfez başka,evinde Mersin bambaşka..

Bilenler vardır.Tarsus şehir olmak isteyen bir yer.Mersin’e bağlılar ve Mersin’i hiç sevmezler.Nüfus cüzdanlarında Mersin yazar;ama kendileri asla Mersinliyiz demezler.Tarsusluyuz derler.İki takım arasında da ciddi bir mücadele var.Tarsuslulara göre tam bir Güney derbisi.Aslında bana göre ise Mersin derbisi…

Bu maçın taktiksel yorumu olur mu derseniz bana göre olur…Bu maç öncelikle çok keyifli geçmeye aday.Tarsus müthiş ofansif oynayan bir takım.Barcelona gibi,ilerde bir hücum üçlüsü ve top ayaklarına geldiği anda,takım halinde yükleniyorlar.Kısa paslaşma hızları inanılmaz.Kusursuz bir takımlar.Tayfun,Özcan,Kadir vs…Hepsi takım oyunu oynuyorlar.Savunmada İlhan Çelikay mesela.Galatasaray alt yapısından olduğunu saha içerisinde müthiş belli ediyor.Bir stoperin oyun zekasına sahip olması,değil sadece Türkiye’de hatta dünyada az görülür özelliklerden.Unutmadan,bir de Şenol var.Bazen hoca ilk on bir oynatıp,rakibi yoruyor onunla.Bazen de sonradan alıyor.Şenol için Mersin maçı çok önemli.Sezon öncesi transfer döneminde Urfa’dan Mersin’e gelecekti.Görüşmeler olumluydu,ama Zafer Biryol’a verilen paranın 4′te birini bile vermedi Mersin yönetimi.Böylece de transfer yattı.O da Tarsus’a geçti.Bu hafta Mersin’e karşı oynarsa o da müthiş hırslı olacaktır.

Diğer tarafta Mersin zaten formda ve kadrosu çok kaliteli.Antrenör Ercan Albay eğer bir hata yapar,Tarsus’u durdurmaya çalışırsa bu durumda Tarsus rakibine yenilmez.Çünkü Tarsus’un hücum oyuncularını durdurmak zor.Ama Mersin cesaretle maça çıkarsa işte bu durumda çok keyiflibir maç olur.Mersin iç saha taraftar desteği ile öne geçer.Maç ise her durumda gollü geçmeye aday.Dediğim gibi eğer pazar günü güzel bir maç izlemek istiyorsanız ve zamanınız da varsa Mersin’e gidin ve bu maçı izleyin.Ben büyük ihtimalle Mersin Tevfik Sırrı Gür Stadyumunda olacağım.Çok keyifli bir maç izlemeyi bekliyorum.

Hiç yorum yok: